Even voorstellen
Mijn naam is Philip Franssen. Ik ben initiator en drijvende kracht van de Nationale Bouwbrigade.
Na bijna 20 jaar als regisseur en programmamaker voor televisie te hebben gewerkt was ik toe aan een nieuwe uitdaging.
De keuze lag voor de hand; In mijn vrije tijd was ik immers altijd al te vinden in een werkplaats, op de steiger of in een andere bouwomgeving. “Je moet van je hobby je vak maken” zeiden vrienden en collega’s tegen mij. Aldus geschiedde.
In januari 2010 startte ik mijn bouwbedrijf en inmiddels ben ik vele afgeronde projecten en tevreden klanten verder. De Nationale Bouwbrigade bestaat inmiddels uit een groot netwerk van betrouwbare, gemotiveerde gekwalificeerde vakmensen.
In mijn vorige werk als regisseur heb ik geleerd wat deadlines en duidelijke afspraken zijn en dit vertaal ik nu 1 op 1 naar mijn huidige werk als aannemer en uitvoerder.
Mijn doel is projecten realiseren alsof het voor mijzelf is. Dwz; hoog afwerkingsniveau, duurzame producten, afspraken nakomen en tevreden opdrachtgevers.
Heldere afspraken en een eenvoudig stappenplan
1. Kennis maken
Een verbouwing is voor veel mensen een niet alledaagse gebeurtenis. Het vinden van een goede, betrouwbare aannemer is dan ook vaak een hele opgave.
Tijdens de uitvoering van jouw project moeten alle neuzen dezelfde kant op staan. Wij vinden het dan ook prettig om onze opdrachtgevers goed te leren kennen, zodat we ons een goed beeld kunnen vormen van de wensen en de smaak. Daarom komen we graag vrijblijvend langs voor een eerste kennismakingsgesprek.
2. Offerte maken
Als alle wensen duidelijk in kaart zijn gebracht, kan er een offerte gemaakt worden.
Een goede offerte maken is een tijdrovende klus, maar erg belangrijk om verassingen of teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Op een overzichtelijke manier worden alle materialen en arbeidsuren in de offerte vermeldt. Grote offertes worden in een persoonlijk gesprek uitgebreid toegelicht.
3. Planning
Om de hele verbouwing goed geolied te laten verlopen is een goede planning nodig.
We hebben te maken met een aantal zaken: Moeten er vergunningen worden aangevraagd? Wat zijn de levertijden van de materialen? Hebben we te maken met droog of uithardings-tijden? Zijn er zaken die de opdrachtgever zelf wil uitvoeren? Hoe is de beschikbaarheid van de vakmensen die er ingepland worden? Wanneer kan er gestart worden? En natuurlijk het belangrijkste; wanneer moet er uiterlijk opgeleverd worden?
Daarom wordt er vooraf een duidelijke en realistische planning gemaakt.
4. Aan het werk
Als de werkzaamheden gestart worden is het zaak dat alles zoals afgesproken uitgevoerd wordt en dat de planning gehaald wordt.
Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden is er daarom regelmatig intensief contact tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.
De voortgang van de werkzaamheden, voortschrijdend inzicht qua uitvoering, maar ook eventuele tegenslagen of meevallers worden dan uitvoerig besproken.
5. Oplevering
Soms al gedurende de uitvoering, maar zeker aan het einde van het project, als alle werkzaamheden uitgevoerd zijn, wordt er opgeleverd. Samen met de opdrachtgever bekijken we of alles naar wens is uitgevoerd en of er nog restpuntjes zijn.
Ons devies is; We zijn pas tevreden als de opdrachtgever het is!